Op Safari met de klas

Vorige week kreeg ik een briefje mee van de juf. Er zou een stagiaire komen die heel de week zou werken rond het thema “safari”. De laatste dag mag iedereen verkleed komen als een dier uit het oerwoud of de savanne. Nu zit ik met een verkleedkoffer vol met kostuums: superhelden, prinsessen, K3 toestanden,… maar niets dat in de savanne thuishoort. Dus ik moest even goed nadenken hoe ik dat zou oplossen. Samen met de dochter trok ik de stofjeskast open op zoek naar wilde dieren. Al snel kwamen we uit bij een kussensloop van de action. Op de facebookgroep “naaien voor vriendinnen” waren die kussenslopen een tijdje geleden een echte hit. Chapeau voor de dame die dat in gang heeft gestoken. En ik heb ze ook in huis gehaald “voor het geval dat ik het ooit nodig heb want het kost toch geen geld”. En hoewel die laatste redenering mij al kostbare plaats in mijn stoffenkast heeft gekost kwam het nu toch wel goed uit. Ik wou niet specifiek verkleedkleding maken dus maakte ik dingen die nadien ook nog gedragen konden worden. Het rokje komt uit het boek “allemaal rokjes” maar ik heb de plooikes opzij gezet in plaats van in het midden. En dan een raglanpulleke uit de ottobre, zo kon ik de oren nog voor een diadeem gebruiken.

Ze staat geweldig met haar outfit. En ere wie ere toekomt, de parelsnoer als staart gebruiken was ook het idee van mijn mademoiselle.

Een gedachte over “Op Safari met de klas

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

