Hoe was het op je werk mama?

Wanneer mijn mademoiselleke oud genoeg was om naar school te gaan kwamen mijn ouders met een prachtidee. “Als je ze hier naar school brengt kunnen wij ze na school opvangen”. Geweldig natuurlijk! Geen seconde hebben we getwijfeld. Ook al is het 30 minuten rijden, het is totale luxe om nooit een opvangprobleem te hebben. Bij het naar huis rijden heb ik tijd om de kinderen te vragen hoe hun dag was. Soms is het wat zoeken wie eerst mag vertellen of hoe lang die andere dan mag vertellen. Maar het is altijd wel gezellig.

En zo ging het ook gisteren. Mijn kleine manneke van 3 jaar, onze middelste dus, stapte in de auto. Ik vroeg hoe zijn dagje was geweest. “goed, en hoe was het op jou werk mama?” Die vraag was een pijl vol liefde recht in mijn hart. Ik stammelde iets van problemen opgelost en aan een tafel praten. Daarop keek mijn ventje me aan met vragende ogen “en met wat heb je dan gespeeld mama?”. Ik glimlachte en zei dat ik met de computer had gewerkt. En toen zei ik dat ik het heel erg fijn vond dat hij me vroeg hoe het met mij was geweest. En mijn klein manneke keek met oogjes vol trots naar buiten.

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

