Trouwjurk restjes

Eén van “Dze Ladies”, onze stoere mini-gang, gaat trouwen!! Super natuurlijk! Haar trouwkleed liet ze op maat maken in het buitenland. Prachtig vond ik het kleed dat ze ging bestellen. Met tule, echt helemaal ‘zij’. Maar er was iets fout gelopen bij het ingeven van de maat en ze had de lengte tot op de enkels doorgegeven in plaats van tot onder de knie. Dus kreeg ik de vraag om het kleed wat in te korten. Ik wou dat echt met héél erg veel liefde doen en dat heb ik ook gedaan. Het feit dat dit mij een enorme stress geeft om voor anderen te naaien heb ik even achterwege gelaten. Want ik word gek van voor anderen naaien. Dan komt er zo een kritische, perfectionistische tuttebel in mijn hoofd staan gillen. Het ene bevel na het andere deelt de dame uit “begin opnieuw”, “trekt op niets”, “het zou veel mooier zijn als je zo zou doen”,… zeer vermoeiend. Ik was héél erg blij dat dat achter de rug was. Omdat er een groot deel van het kleed was afgeknipt had ik nog stof genoeg over om een mini-tule-rokje te maken voor haar mini-meisje. Ik maakte er ook twee zakdoekjes bij. Voor in haar zoon en haar man hun borstzakjes of voor in de handtasjes van de tule-prinsessen van de dag. Het werd een cadeau voor het vrijgezellenweekend verstopt in een mooie schoendoos. En ze was zo emotioneel geworden… Ze was er duidelijk héél erg blij mee. Misschien moet ik die kritische, perfectionistische tuttebel wat meer het zwijgen opleggen.   image image   image

Een gedachte over “Trouwjurk restjes

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

