Het blauwe jasje

Het wordt gevoelig kouder dus ook voor mijn kleinste manneke maakte ik een jasje. Ik gebruikte net hetzelfde patroon en softshell stof voor beide broers. Het patroon en de aanpassingen die ik eraan deed kan je hier vinden. Bovendien liet ik de boordstof aan de armen weg en koos ik voor een afwerking met gele biais. Bij dit jasje staan de zakjes wel een stuk lager dan bij het rode jasje. Pas deze week zag ik dat daar de zakjes nogal hoog uitvallen (waar ik me nu dus echt aan stoor natuurlijk! grmbl-pfff).

Hoewel ik voor beide jasjes dezelfde stofjes gebruikte krijg je toch een totaal ander jasje door de afwerking in het speelse geel.

IMG_4863

 

IMG_4853Het model was niet zo gewillig voor de fotoshoot dus een extra fotoken zonder model. Ook in dit jasje kroop een imperfectie. Namelijk in de uitvoering onderaan de rits… Soms zou ik toch stiekem, af en toe, wat minder imperfecties willen zien. Maar hé, het is ok… om “goed genoeg” naaisels te bloggen 😉

IMG_4846

 

 

4 gedachtes over “Het blauwe jasje

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

