Blauw jasje voor mademoiselleke

Ik heb even gedacht om een jasje te kopen voor mijn mademoiselleke van 6 jaar. Ik had een mooi stofje liggen maar had geen inspiratie qua patroon. Via mijn pinterest vond ik uiteindelijk het volgende jasje. Dit was mijn basis om aan de slag te gaan. Het patroon Dark Days  uit de OTTOBRE herfst 4/2015 sloot hier het dichts bij aan. Ik nam er samen met mijn dochter een tas chocomelk bij en we begonnen te schetsen op papier, nadien met krijt in de boek, zo dus:

IMG_4865

“mama, ik wil een knoop aan de zijkant!”

“een knop of een knoop?”

“een knoop maar geen strik, zo een kleine ronde”

“een knop dus?”

“ik denk het wel ja, of twee misschien mama?”

“Drie dan :)”

In mijn zoektocht naar een goed patroon was ik ook ‘moonrabbit’ uit het boek homemade mini couture tegen gekomen. Dit gebruikte ik voor het rugpand. Het blauwe stofje en de zwarte (sweaterstof) voering komen van bij Pauli stoffen uit Leuven. Biais en knopen van bij Veritas.

Hieronder foto’s met gelukkig een gewillig model!!

IMG_4868

IMG_4866

IMG_4869

IMG_4876

IMG_4874

            IMG_4873

IMG_4870

Gelukt! Drie jasjes voor drie mini-mensjes. Allemaal klaar voor de vriezeman 😉

IMG_4881

8 gedachtes over “Blauw jasje voor mademoiselleke

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

