“patattenzak” wordt pulleke

Een tijd geleden zag ik een mooi, recht, okerkleurig kleedje in een etalage. Ik wou het meteen zelf maken met een paar extra accenten. Dus ik kocht een okerkleurig stofje en een “vuil oranje” stofje bij Pauli om een proefversie te maken. Als patroon gebruikte ik een recht T-shirtkleedje dat ik hier had liggen. Kragen en sjaals zijn zo een beetje een verslaving dus ik voegde een breed vallende kraag toe aan het patroon. Ik deed het aan en van een patattenzak gesproken. Dat was echt geen zicht. Rechte kleedjes zijn blijkbaar niet mijn ding. Of toch niet de versie die ik maakte…

Dus het kleedje werd een pulleke. De naad van de mouwboord en de boord onderaan de pull stikte ik binnenstebuiten. Om het toch een persoonlijke toets toe te voegen. Maar helemaal zot was ik er niet van.  Tot mijn man het zag en zei dat het goed was. Dat kan mijn man goed: mij motiveren. Op dat vlak zijn we een super team. Als model en fotograaf zit het helemaal niet goed. Ik moet blijkbaar mezelf zien staan als er een foto wordt getrokken want anders neemt mijn lichaam de meest vreemde poses aan. Ik heb zelfs op pinterest zitten opzoeken hoe je moet staan voor een foto en boots dat dan na in de spiegel. Zot, ik weet het. Vandaar dus ook de bizarre foto van mijn rug…

Uiteindelijk vind ik het echt super leuk om te dragen. Ik denk dat ik me vooral over mijn teleurstelling van het kleedje moest zetten… Bij deze is dat gelukt… Nu alleen nog bedenken wat ik in het okergeel kan maken 🙂

IMG_4889

IMG_4897

5 gedachtes over ““patattenzak” wordt pulleke

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

