hoe wij boze dromen wegtekenen

Meestal gaat het naar bed gaan hier erg vlot. Maar dat was buiten de storm gerekend. Ons mademoiselleke haar oogjes spraken boekdelen.

Ze zei:”mama, ik ben zo bang want dan denk ik dat er vieze mannen gaan komen”

“Vieze mannen? Door de storm? Die blijven liever droog hoor” probeerde ik met humor…

Mijn poging werkte niet, haar oogjes werden glanzend en traantjes liepen over haar wangen

“maar mama, ik heb een vieze man op de ipad gezien! Ik ga bang worden en die meneer weer veel ‘viezer’ maken dan dat hij is”

“Weet je wat leuk is aan het feit dat je die meneer viezer kan maken in je hoofdje?”

Haar hoofdje schud neen

“dat je hem ook mooier kan maken”

ze kijkt me bedenkelijk aan “Met wat dan?”

“Bloemen!” riep ik en ik teken vlijtig met mijn vingers in de lucht “een geel bolleke, teken maar mee” moedig ik aan

“Groene, gele en paarse bloemblaadjes” tekent mademoiselle met de glimlach verder

“En glinsters!”

“Ja glinsters!!!”

En naar bed gaat ze. En ze fluistert, duidelijk met klein hartje, “ik ben niet bang” en steekt haar duim in de lucht…

Ze sliep als een roosje… met glinsters

5 gedachtes over “hoe wij boze dromen wegtekenen

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

