Liebsteraward en dus een beetje meer over mezelf

Zes maanden zit ik nu in het blogwereldje. En leuk dat ik het vind! Er zitten echt super leuke dames in dit blogwereldje zoals Woohoo! by Davina. Zij gaf mij een liebsteraward. En daar ben ik natuurlijk super blij mee. Er kwamen (ik geef het eerlijk toe) zelfs wat vreugdesprongetjes bij kijken 🙂 Om dit te vieren maakte ik ook een facebookpagina aan!!! Daarop ga ik naast mijn eigen verhaaltjes ook posts zetten die mij inspireren. Vooral op het mini-mensjes gebied dan. En aangezien ik daar wat fotokes voor nodig had ziet het hier op mijn site ook een beetje anders uit.

En jeej! Ik mag dus ook vijf mensen blij maken met een LIEBSTERAWARD!! Omdat ik hun blogjes leuk vind en ze zeker wat meer volgers mogen krijgen. Ellen Naait, Bleujeveux en Lunatiek zijn ook echt toppertjes maar ik had gezien dat ze al een award hadden gekregen de voorbije weken. Dus ik koos voor deze:

  1. De eerste blog die ik ooit volgde was silkdraws en nadien werd het Settle down Slinki: haar tutorial voor een poezelig hangmatje is al 5555 keer gepind (hoe toevallig is dat???, zo een mooi getal net als ik deze post schrijf!). Ik ken niemand met zo een oog voor mooie dingen. En het feit dat het mijn zus is en ik haar steeds om tips kan vragen als ik creatief vast zit is super de luxe!
  2. trijnewijn: ze weet me echt te pakken met haar schrijfsels over haar gezin en haar leven.
  3. resaarcle: een blog om de wereld mooier en groener te maken? Ik volg haar tips graag!
  4. mmeFieFlo: wil je leuke naaisels in hippe kleurtjes zien dan kan je die zeker op haar blogje terugvinden.
  5. sateliet: net gestart maar ik ben nu al benieuwd naar hoe dit blogje zal evalueren!

mijn vraagjes

  1. Wat is voor u een heel inspirerende quote?
  2. Wanneer maak je tijd om te bloggen?
  3. Waarom ben je met een blogje gestart?
  4. Vertel eens over de laatste keer dat je heel erg hard moest lachen
  5. Als je mij een goede raad zou geven over mijn blog, welke zou dat dan zijn 😉
  6. Op welke post kijk je met trots terug?
  7. Waar heb je echt een grondige hekel aan?
  8. Wat is je favoriete vakantiebestemming?
  9. Wat zie je als je rondkijkt nu?
  10. Wat is je favoriete outfit? Foto’s zijn welkom 🙂
  11. Wie is, en zal altijd, je grote voorbeeld blijven?

1. Wat was je allereerste creatie? Foto’s zijn welkom 🙂

Het allereerste wat ik gemaakt heb gebruik ik nu nog zéér frequent: een speldenkussen!! Ik had nog nooit achter een naaimachine gezeten en was zo onwaarschijnlijk fier op dit kleine oranje ding met scheef stiksel in contrasterende kleur. Beetje colour-blocking-style, tadaaa:

image
2. Aan welke creatie heb je ooit het langst gewerkt?

Zonder twijfel de jas van mijn man. In die tijd had ik nog geen blog, anders had ik er zeker een blogpost van jewelste over gemaakt. MAANDEN heb ik erop gezwoegd. Eerst moest ik mezelf overtuigen het toch te proberen. Eens ik zover was vond ik geen enkel patroon breed genoeg aan de armen (poging na poging…). Dan op zoek gaan naar een handleiding om het patroon zelf te tekenen. Winifred Aldrich bleek de vent te zijn die ik nodig had maar zijn boek voor mannen was nergens meer te krijgen. Uiteindelijk heb ik het op marktplaats.nl gevonden. Het boek zelf is een topper. Ik vond het allemaal heel duidelijk en leuk ook om het patroon op maat uit te tekenen. Als laatste kwam dan het naaien zelf natuurlijk. Ik kan het perfectionisme loslaten als ik voor mezelf en voor mijn mini-mensjes naai, maar voor mijn man wou ik dat het goed was. En uiteindelijk ben ik nog steeds fier op het resultaat,… al denk ik dat ik niet meteen aan een tweede versie begin.

image

3. Welke naaimachine heb je? Eerste machine? Tevreden van?

Ik ben begonnen met een goedkope Singer die ik in de carrefour kocht. Daar heb ik lang mee gewerkt. Nu heb ik een PFAFF select 3.2 waar ik zeer tevreden van ben!

4. Je mag op date met 5 blogsters. Wie nodig je uit?

Ik heb de laatste maanden al vaak gedacht dat ik al die dames achter die blogjes fijne mensen vind. Zeker ook de mensen die ik zelf nomineerde. Maar dus om niet in herhaling te vallen:

  • Davina van Woohoo by Davina natuurlijk, om haar te bedanken voor deze award 🙂
  • Dan zou ik graag ook eens Debora Sluijs praten hoe het daar is in hun groot gezinneke.
  • An van nononsonsmoms omdat ze ook zot is van intersoc.
  • Miss wobie omdat ik echt al dicht gelegen heb bij haar blogposts
  • En ienemiene omdat ze mij als beginnende naaister echt heeft geïnspireerd en het dringend tijd wordt dat ik haar daar een voor ga bedanken!

5. Welke stof ligt er al het langst in je kast?

Valt redelijk mee, ik verplicht mezelf om mijn stofjes op te gebruiken voor ik er nieuwe koop (mijne man zou deze statement met toeters en bellen tegenspreken maar dit is mijn blogje, dus mijn waarheid, zo leuk!) Ik heb wel geregeld miskopen gedaan maar die worden hier door dochterlief tot zakjes en verkleedkleedjes genaaid.

6. Wat doe je in het dagelijkse leven? Zou je deze job willen inruilen voor professioneel naaister?

In het dagelijkse leven ben ik verantwoordelijke van twee teams die samen met onze partners zorgen dat alle mini-mensjes zoveel mogelijk kansen krijgen in hun leven. Ik geef het toe, het is soms heel erg veel en stresserend maar ik heb wel elke dag het gevoel zeer zinvol werk te verrichten. Het is een heel uitdagende job, elke dag is anders en ik kan er mezelf helemaal in kwijt. Bovendien heb ik echt TOPCOLLEGA’S waar ik elke dag van kan bijleren. Dat zou ik nooit willen inruilen.

7. Kijk eens rond je. Zie je iets dat je zelfgemaakt hebt? Wat is het?

😉 zo een leuke vraag. De was ligt hier op tafel naast mij met daarin een boel zelfgemaakte broekjes en pulls. Op de grond staat mijn zelfgemaakte handtas en in de zetel liggen mijn zelfgemaakte kussens te blinken.

8. Op welke creatie ben je het meest trots?

De jas van mijn man toch wel.

9.Zou je nee zeggen als mensen je vragen iets te maken voor hen?

Ik heb al zo vaak neen gezegd 🙂 ik krijg stress van naaien voor anderen. Eerst en vooral ben ik heel egoïstisch op naaigebied. Omdat mijn tijd beperkt is en die tijd wil ik gebruiken voor al de projectjes die ik zelf in mijn hoofd heb. Nadenken over wat anderen mooi vinden is echt moeilijk voor mij, bijna onmogelijk. En bovendien zijn mijn naaisels allesbehalve perfect dus dat doe ik liever niet, intussen is dat voor iedereen zowat duidelijk. Al maak ik soms uitzonderingen voor het goede doel maar daarover binnenkort meer…

10. Waaraan ben je verslaafd?

Tijd bij mijn gezin. Zonder twijfel. Aan mijne supervent die mij een mooier mens heeft gemaakt en onze kleine mini-mensjes die we elke dag bedwelmen met onze liefde.

11. Je krijgt twee extra uren vandaag, wat zou je doen?

Ik zou ze naar goede gewoonte volstoppen met de TO DO’s van die moment en achteraf denken dat ik misschien beter wat rustig aan had gedaan zo…

 

 

12 gedachtes over “Liebsteraward en dus een beetje meer over mezelf

  1. ook ik voel me vereerd 🙂
    Amai, zo knap, die jas voor je man. De jassen voor mijn sprotjes waren waarschijnlijk het moeilijkste dat ik al gemaakt heb en dan kon ik nochtans gewoon vertrekken van een bestaand patroon. Dat je het meest trots bent op die jas vind ik helemaal terecht!
    Het is leuk om op deze manier wat meer om je te weten te komen 🙂

    Liked by 1 persoon

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

