het pijnlijke gevoel in de borst #boostyourpositivity work

Het tweede thema van #boostyourpositivity is “work”. Eigenlijk ben ik de gelukzak die vooral niet moet zagen met mijn zalige job en mijn fantastisch gezin. Die (storende?) vrouw waar alles ogenschijnlijk vlot bij verloopt. Waar je vooral ook niet aan moet vragen hoe het gaat want het gaat toch schitterend. En dat klopt ergens ook wel. Mijn job is uitdagend, geeft me voldoening, ik krijg er erkenning, ik kan er groeien als mens. Ik en mijn man hebben er hard voor gewerkt om te staan waar we nu staan en zijn gelukkig met ons gezinneke. Vaak ben ik heel dankbaar voor mijn situatie en wil ik vooral anderen laten delen in dat geluk. En ik merk dat ik nog energie over heb om te naaien, te bloggen en tuurlijk de vriendjes en vriendinnetjes.

Waar zit dan het probleem? De combinatie! Die loopt af en toe totaal in de soep. Piekmomenten op het werk met een saus bezorgdheden om mensen die ik graag zie zijn de perfecte cocktail voor pijn in de borststreek. Voor mij is dat het signaal dat ik uit balans ben. Dus ik geef het nu toe (niet van mijn gewoonte), ik was de laatste weken helemaal uit balans. Eerst moet ik doen alsof alles nog ok is en dan krijg je dit:

okayNadien was het tijd om de boel onder ogen te zien en actie te ondernemen. En dan besef ik dat het allemaal lukt, maar wel allemaal heel nipt is. Dus dat het wat rustiger aan moet.

  • ik deed aan ‘pinteresttherapie‘ 😉 je zoekt wanneer je je goed voelt naar quotes die je inspireren en wanneer je je minder goed voelt lees je die. Simpel maar voor mij werkt dat dus echt!
  • genieten de zalige momentjes bij mijn gezin. En dus niet denken aan de 1000den to do’s die er nog moesten gebeuren, niet nadenken over andere zaken. Gewoon bij hen zijn. Zalig. Is voor mij echt terug op mezelf komen. Het enthousiasme van mijn mini-mensjes wanneer ik een verhaaltje lees maakt me gelukkig. En het holleke in de armen van mijn man maakt me rustig. Dat had ik nodig.
  • het bloggen en naaien op een lager pitje zetten. Ik heb alleen nog maar herstellingskes gedaan met mijn naaimachine en dat gaf voldoening. En in de tijd die vrijkwam kon ik mijn wonden wat likken en bezig zijn met de belangrijke dingen in het leven. De mensen die ik graag zie, graag zien en er voor hen zijn.
  • Mijn baas bellen en hem uitleggen dat het even wat minder zal zijn de komende periode. En ik kreeg begrip.

Ik zeg het, ik ben eigenlijk echt een gelukzak 😉

7 gedachtes over “het pijnlijke gevoel in de borst #boostyourpositivity work

  1. Oh zo herkenbaar! Ik ben dit weekend weer tegen een muur opgelopen. Na een uitbarsting tegen de kinders besefte ik dat het te laat was. Heb twee dagen lopen wenen (ook op het werk) en ben vanmorgen opgestaan met het idee dat het vandaag weer goedkomt!

    Like

  2. Gelukkig herken je de signalen en weet je wat helpt om alles terug een beetje in balans te brengen, al zou het natuurlijk nog beter zijn als het niet zo ver kwam… Ik hoop dat je snel weer op je positieven bent!!

    Liefs,
    Tamara

    Like

  3. Ik heb ook altijd heel veel aan die quotes die ik op internet vind… En inderdaad, dingen die kunnen wachten eventjes op een lager pitje zetten kan ook helpen! Ik werk momenteel op interim basis en ik merk ook snel dat als ik midden in een vervanging zit mijn blog dan op een lager pitje staat…

    Liked by 1 persoon

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

