Jurkje uit een boekske

Ik heb intussen al een hele stapel boekjes met patronen verzameld. Puur genieten was het om ze nog eens allemaal door te gaan en nieuwe zaken te ontdekken. Mijn mademoiselle kwam mee kiezen en haar oog viel op deze ‘jurk met tulen onderrok’ uit burda van 12/2014. Ze wou het jurkje graag helemaal hetzelfde als in het boekske dus heb ik mij daaraan gehouden. Dat lukt dus, een patroon volgen, ik blijf mezelf verbazen.

Het wollen stofje en alle andere stoffen haalde ik bij Pauli in Leuven. Ik voerde het voor-, achterpand én mouwen met zwarte stretch stof. Tegen het ‘kriebeltrui’ effect (waar is den tijd dat we dat liedje luidkeels stonden te zingen!). Ik maakte ook een onderrok met dezelfde zwarte stretchstof en tule, maar die komt soms een beetje te veel piepen. Naar school heeft ze het jurkje al zonder riem en onderrok gedragen. Maar voor de feesten zal het met alles erop en eraan zijn ;). De lint maakte ik met piepsieminiblinkende zwarte biais van Habiba en het bloemeke had ik hier nog ergens liggen, wat kamsnaps erop en klaar!

IMG_4968[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4962[1]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4944[1]

 

 

10 gedachtes over “Jurkje uit een boekske

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

