Terugblik en voornemens

Het was mij een jaartje: 2015.

  • Het jaar dat ik ben begonnen met deze blog. Heel erg spannend maar ook heel erg leuk!

Nieuwe mensen leren kennen, soms enkel virtueel maar toch niet minder inspirerend. Nieuwe uitdagingen durven aangaan,… Eigenlijk een heel nieuwe wereld die is open gegaan. En daar hou ik van ūüôā Waar ik minder van hield is dat ik er toch soms wat stress van kreeg. Zou er wel iemand reageren of zou het wel iemand interesseren? Nu, zoals bij alles kon ik uiteindelijk denken “we proberen en we zien wel waar we raken”.

Dat is meteen mijn eerste voornemen voor 2016. Bloggen is een hobby, dus dat moet vooral heel erg leuk blijven. Geen latjes die stiekem de lucht in gaan.

  • Hier thuis merk ik dat er dit jaar¬†een ander tijdperk is aangebroken.

Mijn kleinste manneke is nu 2,5 jaar: zit, stapt, probeert te praten, zo goed als zindelijk,… Tel dat op bij mini-mensjes die heel erg fijn samen of alleen spelen en ik heb opeens meer ruimte voor mezelf.

Na 7 jaar intensief mama zijn had ik het bijna opgegeven om een volwassen conversatie te starten als de kindjes erbij waren.¬†Het was echt wennen dat ik op een familiefeest weer mezelf kon zijn. Vragen stellen en tijd kunnen nemen om naar het antwoord te luisteren enzo. Ik zoek nog altijd een beetje naar een nieuw evenwicht op dat vlak. Weer aan mezelf kunnen denken, ik wist niet dat dat zo moeilijk, verwarrend en¬†complex¬†zou zijn. Of misschien maak ik het mezelf moeilijk en hebben andere mama’s het daar geen last van? Dat is op zich wel al een goed teken, veel nadenken over alles is helemaal ‘ik’ :).

Dan kom ik bij mijn tweede voornemen. Blijven zoeken en vooral heel dicht bij mezelf en mijn gezin blijven.

  • En het is een jaar waar wat er in de wereld gebeurde mij naar de keel greep. Al had ik dat ook de voorbije jaren moet ik eerlijk toegeven.

Een jaar waar ik nog meer overtuigd ben geworden dat er liefde nodig is. En gerespecteerde vrouwen in alle plekjes van onze samenleving. Ik verdiepte me in het feminisme en vind het spijtig dat ik het nu pas ontdekt heb!

Dat brengt me bij mijn laatste voornemen. Mij nog meer smijten in zaken waarin ik geloof. Mensen samenbrengen en een positieve vibe installeren waar dat kan.

 

3 gedachtes over “Terugblik en voornemens

  1. Goed bezig !!!! Ik denk ook vaak “shit zeg wie kan het wat schelen wat ik denk of schrijf”, maar dan denk ik ook pfffff wat dan nog, als ik er maar plezier aan beleef ūüėČ 2016 gaan we gewoon NOG leuker maken, owyeah!! veel succes en plezier !!

    Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

