“en dan maken we samen een rokje als je komt slapen!!”

Dat zei mijn dochter tegen haar vriendinnetje die in de kerstvakantie zou blijven slapen. Dat ze samen een rokje gingen maken. Wanneer zou ik daar tijd voor maken? Want als grote zus aka chiroleidster een vriendinnetje heeft dan vragen de twee jongens meer mijn aandacht. Efkes plannen in mijn hoofd, ’s ochtends de twee jongens voor de tv gezet en voila het rokje zat op een klein uurtje in elkaar. Al hebben we het niet echt samen gemaakt. Bij het tekenen en knippen hebben ze geholpen. Nadien bleek de naaimachine toch wat griezeliger en vooral minder interessant dan de tv 🙂

Maar het werd wel een mooi rokje vond ikzelf. Het tricot stofje komt van bij LanaLotta. Het werd door mijn dochter gekozen omdat het leek op het kleedje dat Violetta droeg. Want weet je, roos is hier eigenlijk uit den boze. Tenzij het een Violetta kleedje is natuurlijk! Aangezien het stofje toch al klaar lag maakte ik ook haar kleedje. De roze tricot stof voor het cirkelrokje vond ik op het stoffenspektakel.

Ons mademoiselle heeft er heel de dag in lopen zingen en dansen. Geweldig haar zo blij te zien!

Patroontjes heb ik zelf getekend op basis van een bestaand rokje en t-shirt. Onderaan kleedje zit een cirkelrokje.

IMG_5369

IMG_5381

IMG_5385

IMG_5387

8 gedachtes over ““en dan maken we samen een rokje als je komt slapen!!”

  1. Heel mooi! Leuk stofje ook! En wel grappig, dat je dochter dat als activiteit al plant, wilt zeggen dat je naaisels duidelijk in de smaak vallen! Oh, en ik mail je nog, was het vergeten en nu denk ik er weer aan… Oeps 🙂

    Like

  2. Het is een mooi stofje en je hebt het nog mooier gemaakt met dit rokje en kleedje. Zo sjiek van je dat je de belofte van je dochter gehouden hebt, ook al moest je daar creatief voor zijn voor je andere kindjes. Ze hebben geluk met jou als mama!

    Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

