Violetta meets Elsa voor carnaval

Wanneer ik mijn dochter vroeg hoe ze verkleed wou zijn twijfelde ze geen seconde: “Violetta!”. En ze wist ook meteen welk kleedje van Violetta ze wou: “Een blauw rokje, dat zo langer achteraan is en vooraan een split heeft.”

Ikke verbaast: “Violetta draagt toch geen rokjes met split?”

“Neen, mama, maar Elsa van Frozen wel”.

Juist… Dus het werd een Violetta kleedje met Elsa split. Het tekenen van het rokdeel ging in mijn hoofd makkelijker dan in de praktijk. De cirkelrok achteraan langer maken was een gedoe omdat dat nogal groot en onhandig is. Zeker met het transparante blauwe stofje van bij Pauli.  Nadien moest ik nog de omtrek aan de taille berekenen zodat die mooi op een split eindigde want ik wou met één stofdeel werken. Dat deed even pijn aan de hersenen, maar eh, een vriendin van mij zegt dat nadenken helpt tegen dementie. Een mens kan er maar iets positief aan overhouden.

Het stofje van de onderrok kwam ook van Pauli en is een simpel A-lijntje. Bovenaan gebruikte ik een stofje met grote bloemen van het stoffenspektakel. Het patroontje tekende ik over van een t-shirt. Het geheel had ik eerst in elkaar gezet met transparante overlock draad. Bij deze wil ik iedere naaister waarschuwen: koop dat nooit voor kleding! Ik dacht, super handig zo transparant, hoef ik nooit meer nieuwe draden in te rijgen. Dat was fout gedacht! Tijdens het overlocken voelde ik al dat de naden wel eens pijnlijk konden zijn… Mijn mademoiselle had het kleedje nog geen seconde aan of ze kloeg er al over. Heb het geheel dus helemaal opnieuw in elkaar gezet…

De dag zelf spoten we wat blonde spray op haar haren, schmink en klaar. Ik vond ze echt heel erg schattig mijn meisje… En zelf voelde ze zich ook een ster zal je aan de fotokes kunnen zien!

IMG_5912

 

IMG_5922

 

IMG_5918

IMG_5915

Tegen de kou maakte ik een raglanpulleke met een patroontje uit Ottobre lente 1/2014. Ik gebruikte hetzelfde stofje van het stoffenspektakel voor het voor en achterpand maar deze keer in combinatie met een grijs glinsterend sweaterstofje van bambiblauw.

IMG_5907

IMG_5911

        IMG_5908

7 gedachtes over “Violetta meets Elsa voor carnaval

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

