mama toestanden

Ik schrijf nog steeds heel enthousiast stukjes voor mamabaas. Die kan je via onderstaande linkjes lezen.

Wanneer je de tekstjes leuk vindt kan je me ook steeds volgen via mijn facebookpagina, daar zet ik ze op wanneer ze gepubliceerd worden.

Als toetje wil ik jullie trakteren op een aantal geweldige zinnetjes van mijn driejarig zoontje:

  1. ik: “je moet zien dat je niet op de rand van de WC plast, anders loopt alle pipi op de grond” het manneke “maar mama, pipi heeft toch geen voetjes!”
  2. ik: “snel jasje aan want mama moet vandaag naar Tienen” het manneke: “en is elven ook ver?” ik trek een verbaasde blik en het manneke zegt:”ja met twee 1tjes mama?”
  3. na zijn plasje: “en de rest die in de piemel zit die komt er straks uit” ik:“waarom straks pas?” hij terug:“omdat die er nog niet uit wou!”
  4. tijdens zijn plasje: “als er papier in het water ligt en je plast daarop dan zingt dat eh mama” … juist…

en ons manneke van 2 begint er ook wat van te kunnen:

  1. papa slaapt in de zetel. Altijdvrolijkenluidruchtig ventje roept in zijn oor: “WAKKER WORDEN!!!” papa mompelt “papa slaapt”. Manneke brult: “SLAAP KINDJE SLAAP, DAAR BUITEN LOOPT EEN SCHAAP,…”
  2. ’s ochtends vanuit zijn bed “IKKE PIHANO”. We kijken elkaar niet begrijpend aan tot hij zegt:”MI, FA, OL, LA, SI”
3 gedachtes over “mama toestanden

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

