schooluniform gaat “ROAR”

Wanneer ik met stofjes van bambiblauw aan de slag ga gebeurd er altijd iets. En dat was bij deze sneeuwtijger niet anders. Ik begon tijdens het naaien weer op en neer te wippen van contentement. Moet wel een grappig zicht zijn denk ik :). In het verleden was ik onder andere over dit pulleke heel erg enthousiast.

Vooraan lijkt dit kleedje een schattig schooluniformpje. En dan achteraan helemaal “ROAR”. Katy Perry zou het niet beter kunnen zeggen.

Ik vond niet meteen een patroon voor wat ik in mijn hoofd had. Dus tekende ik zelf iets. Als basis gebruikte ik het mouwloos shirt ‘gecko games’ uit ottobre 3/14. Dit om vooral aan de hals breed genoeg te zitten. De armopeningen paste ik aan volgens het patroon van ‘wild summer’ uit diezelfde ottobre. De mouwen zijn ook van dit patroon overgenomen. Het kraagje tekende ik er bij. Had ik nog nooit gedaan maar bleek heel erg eenvoudig. Je legt het patroon van je voor- en achterpand op elkaar aan de schoudernaad. En dan teken je daarop hoe je de kraag wil. Cirkelrokje eronder en klaar!

De effen grijze stof komt van bij Pauli  en de lichtblauwe glinsterende paspel haalde ik bij habiba.

IMG_6081

IMG_6075

IMG_6096

IMG_6092

IMG_6086

IMG_6087

 

6 gedachtes over “schooluniform gaat “ROAR”

  1. waauw, dat is mooi zeg! en idd, ik zou het ook vooraan doen, maar dit is dan weer echt heel geslaagd! en ik ben onder de indruk dat je dat zelf tekende, klinkt wel heel ingewikkeld zo, maar misschien is het meer iets van ‘gewoon doen’ en dan valt het wel mee…? alleszins mag het resultaat er echt wel wezen, amai!

    Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

