Waarom iedereen drrrringend naar de Azoren moet!

Soms moet je eens tijd maken voor jezelf. Ik denk dat niemand u dat kan opleggen, dat dat een bewuste keuze moet zijn die je zelf maakt. En het voelde helemaal goed om nu, op mijn 35ste een paar vinkjes op mijn Bucket List te zetten. Op instagram kon je het al volgen maar nu dus een iets uitgebreider verslag van een geweldige reis naar São Miguel, Azoren.

image

Bij aankomst zijn we meteen iets gaan halen om te eten maar nadien was mijn vriendin wat moe en kroop ze vroeg haar bed in. Tijd genoeg dus om wat ik leerde op te schrijven:

(1) dat winkeltjes in de luchthaven super gezellig zijn

(2) dat de gps en de Azoren geen vrienden zijn

(3) dat Airbnb een zalig iets is, vooral omdat je er een locale gids bij krijgt. We logeerden bij Ana in Ponta Delgada.

(4) dat ook een zwart strand enorm genieten is

(5) dat paarden hier naast de snelweg aan de ketting staan te wachten op knuffels

(6) dat naar de oceaan kijken en weten dat er overal dolfijnen en walvissen in de buurt zijn redelijk magisch is

(7) dat heimwee er opeens is en dat ik dan niet moet ver”mannen” maar vrouw mag blijven en tijd mag nemen om te “wennen en wenen” qoute van mijn zusje

(8) dat ik de zaligste vriendinnetjes op aarde heb (die ik dan gebeld had en die me geruststelden dat mijn reis wel een goed idee was)

 

 

Dag 2 zijn we er meteen ingevlogen in Achada, parsue da Ribeira dos Caldedeirões. Bucketlist: canyoning ✔️

(1) hier loopt een boel vriendelijk volk rond op de Azoren

(2) je mag er niet van uitgaan dat anderen geen Nederlands verstaan

(3) dat zo klimmen en klauteren in de natuur echt iets voor mij is. Ik voelde me geen mama, geen vrouw van, geen leidinggevende, gewoon mezelf… zalig!!

(4) naast een waterval van 6m in het water springen is de max, rappeleke doen is ook cool

(5) het is een beetje griezelig wanneer ze zeggen “spring hier wel een beetje verder van de rand weg want daar ligt een rots” (juist ja, een rots, want springen van 6m hoog doe ik elke dag en mijn lichaam naar een bepaalde kant richten ben ik natuurlijk een pro in… NOT)

(5) ze zijn allemaal terecht trots op hun eiland, is er prachtig!!!

Op dinsdag gingen we naar de uitkijkpost op Lagoa da Canàrio. Nadien gingen we zwemmen in Ponta da Ferraria. Eten deden we in Alabote met zicht op de ondergaande zon.

Veel geleerd die dag:

(1) dat je een berg kan beklimmen en dan drie meren tegelijk kan zien

(2) dat je wel even geduld moet hebben tot de mist optrekt

(3) dat de oceaan ook een klein verwarmd stukje heeft waar het zalig zwemmen is

(4) dat je ook bij een gps moet blijven proberen, soms heeft technologie ook even aanpassingstijd nodig

(5) genieten, genieten, genieten,…

imageEn woensdag was het D-Day. De reden waarom we op de Azoren waren. Om walvissen te spotten en met dolfijnen te zwemmen. Ik maakte er dit filmpje van. Hier kan je zien hoe we met ons bootje echt tussen de wilde dolfijnen zaten waar we later bij in het water gingen. En ’s avonds genoten we van heerlijk eten met een prachtig uitzicht in het Caloura Hotel Resort.

Een ervaring om nooit te vergeten:

(1) life on Earth is MAGIC

(2) dankbaar dat ik deze fantastische dingen mag meemaken

(3) ik wens zulke mooie herinneringen toe aan iedereen die ik graag zie, waar ze ook zijn

(4) eigenlijk wens ik het ook toe aan iedereen die ik niet ken of graag zie, sparkles of happiness for everyone

(5) dees was weer totaal buiten de comfort zone en daar was het waar de magie begon. Serieus, ik heb overwogen om het zwemmen met de dolfijnen niet te doen. Bij het walvisspotten in de voormiddag hadden we ook dolfijnen gezien en ik vond het wel genoeg intense emoties geweest de laatste 72 uur. Gelukkig heb ik mezelf den drempel over geholpen!

(6) zo een zodiac kan je best vergelijken met een mega splash van een pretpark, maar dat dan 30 min lang, pakt dat het effect vergelijkbaar is met een mix van alcohol met een hersenschudding. Uniek in zijn soort!

(7) Wauw, zeiden wij met onze snorkel in onze mond toen we dolfijnen onder ons de diepe blauwe zee in zagen zwemmen. Het klonk een beetje als toen Dory in finding Nemo de walvis nadeed 🙂

image

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Donderdag was onze laatste volledige dag op São Miguel. We gingen naar Monumento Natural da Caldeira Velha en de botanische tuin Terra Nostra in Furnas. Onderweg zagen we de mooiste landschappen waar ongerepte natuur en weinig toerisme sleutelwoorden waren.

We weten nu dat

(1) kindjes daar geen putjes mogen graven want dat er dan kokend water uit kan komen

(2) geisers ook gewoon in het stadscentrum kunnen liggen

(3) hier een gigantisch, zeer warm en oranje zwembad is, met instant dreadlocks effect voor de haren

(4) je best geen zonnebril laat zwemmen in het oranje water want dat je die dan niet meer terug kan vinden

(5) er super veel bubbelbadjes zomaar tussen het groen liggen te wachten tot je er efkes inkruipt

(6) totale relaxatie ook mogelijk is in de Azoren

Vrijdag namen we afscheid van “ons eiland”. Het heeft ons veel gegeven. Maar het leuke aan niet alleen mezelf maar ook mama en vrouw zijn is: dat je na een zalige vakantie erg veel goesting hebt om naar huis te gaan 🙂

 

3 gedachtes over “Waarom iedereen drrrringend naar de Azoren moet!

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

