Kraamcadeautje

Gelukkig lopen er veel naaisters rond die anderen blij maken met hun maaksels. Ik kies er bewust voor om enkel voor mezelf en mijn kindjes te naaien. Omdat ik weinig tijd heb en niets wil “moeten” doen achter mijn naaimachine… En als ik heel eerlijk ben word ik wat onzeker als ik voor anderen moet naaien. Omdat je niet in het hoofd van de andere kan kruipen om te zien wat die ervan vindt… Toch zijn er uitzonderingen. Zoals mijn vriendinneke die net bevallen is en met haar minimensje van 2 dagen oud op haar schoot zegt “ik heb geen vraag maar een wens, zou je iets willen naaien, het hoeft niet meteen, en je mag maken wat je zelf wil, het moet ook niet,…”. Ja, dan smelt ik en kruip ik achter mijn naaimachine natuurlijk!!! En dan maak ik ook een ovenschotel en spaghettisaus, nooit teveel easy food in huis bij pas bevallen moeders!

Ik gebruikte het patroon Chilly Season in de ottobre 6/2014. De binnenkant vond ik zo mooi dat ik een biais deed rond binnenste naad aan de benen zodat het langs twee kanten kan gedragen worden. Stofjes komen van bij Pauli. Rits kocht ik bij Veritas.

13 gedachtes over “Kraamcadeautje

  1. heel leuk!!! zal ze zeker en vast leuk vinden, zo’n pakjes heb ik bij beide dochters echt vaak gebruikt! Mooie stoffencombinatie ook! En dat naaien voor anderen herken ik ook wel, al doe ik het wel soms, maar ik merk dat het me ook altijd druk geeft… Dan ben ik veeeeel te laat met het kadootje of zo, of heb ik er al iets over laten vallen (dom van mezelf natuurlijk…) en wordt het zo’n beetje verwacht terwijl ik net tijd tekort heb of liever eerst wat projectjes voor mezelf wil afwerken… enz.. Maar soms is het ook gewoonweg echt leuk, zeker als je dan enthousiaste reacties krijgt, dat geeft zoooo superveel voldoening 🙂

    Liked by 1 persoon

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

