witte zwanen, zwarte zwanen, wie gaat er mee naar…

Een tijdje geleden lanceerde Davina een SEW CHALLENGE! En of ik zin had om mee te doen! Deze collega blogster gaf me de volgende criteria waar ik mee aan de slag moest gaan:

  • geen kledingstuk maar een accessoire
  • voor de kids
  • er moet een stukje leder inzitten

Dominique van do-ditit had goed gezien dat kleding meer mijn ding is. Accessoires naai ik veel minder. Toch had ik al snel een plan (natuurlijk met pinterest als inspiratiebron). Ik zou een lederen haarbandje maken. Ik baseerde me op een diadeem en gebruikte textiel lijm voor de naad.

Zo een lederen haarbandje alleen vond ik dan zo maar sneu om over te bloggen. Dus maakte ik er toch wat kleding bij πŸ˜‰ Ons madam wil mee met de crop top mode. Zo met een blote buik en al… We gingen voor een compromis, een crop top waar ze een top of een kleedje onder kon dragen. En hier thuis kan ze dan haar zin doen natuurlijk πŸ™‚  Iedereen blij!

STOFJES:

Het (nep)leder komt van het stoffenspektakel, het stukje elastiek haalde ik bij Veritas. De zwarte en witte stofjes komt van bij Pauli, het prachtige zwanentricotje kocht ik bij Annamarieke.

PATROONTJES:

Zwart kleedje is een gratis patroontje dat je hier kan vinden. Ik versmalde het kleedje een paar cm aan de taille en liet vooraan ook de rimpeltjes weg. Voor de witte t-shirt tekende ik zelf het patroon maar die valt niet 100% hoe het zou moeten. Misschien volgende keer toch ook boordstof gebruiken ipv tricot. En voor de zwanen crop ‘top’ (al zou ik eerder crop ‘trui’ ofzo moeten zeggen) heb ik het patroon Fly Away uit ottobre 1/2014 gemaakt en ingekort.

Neem zeker ook een kijkje bij de andere deelnemers van deze week: Lilliepawillie, do-didit, emmaenmona, naadjesendraadjes, de zussen, juffrouwkersjes, siskobymieke, mijn leven met 4 helden, girls in uniform en sewlisi.

 

 

 

 

24 gedachtes over “witte zwanen, zwarte zwanen, wie gaat er mee naar…

  1. Waw, hoe jij met die drie criteria zoiets leuks als de haarband bedenkt! Tof. Zo’n crop top zou voor mij toch een brug te ver zijn, alhoewel ik hem op dat kleedje wel supertof vind.

    Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

