Drie ted talks die iedereen moet zien (volgens mij)

Ik heb een nieuwe hobby. Eentje die ik met mijn oude hobby kan combineren. Als ik stof knip of achter mijn naaimachine beluister ik tegenwoordig TED TALKS. Het zijn filmpjes van 15 minuten met concepten, inzichten die het verspreiden waard zijn. Je hebt er een hele boel en mij brengt het meer bij dan tv kijken of radio beluisteren. Het fijne aan ted talks is dat ze vaak onderbouwd zijn met wetenschappelijk onderzoek. Hieronder drie waarvan ik denk dat iedereen er iets kan aan hebben.

    • Kristin Neff the space between self-esteem and self compassion
    • Kristin Neff verduidelijkt hoe belangrijk het is om goed voor jezelf te zorgen, zeker ook als ouder. Want alleen dan kan je er ook voor anderen zijn. Ze verduidelijkt het en maakt het ook erg concreet zodat je ermee aan de slag kan.
    • Amy Morin the secret of becoming mentally strong
    • Ze begint het stuk met de vraag, wie van jullie heeft een facebookvriendin met een fantastisch leven waarbij je soms afgunstig wordt? En ze geeft concrete tips hoe je je jezelf sterker kan maken. Geweldige madam die Amy!
    • Carol Dwerck: the power of believing that you can improve
    • Deze vrouw heeft een aparte manier van spreken maar haar boodschap is enorm. Het geeft een heel andere kijk op leren, ons schoolsysteem, verwachtingen,… . Een must see ook voor alle leerkrachten en directies van scholen. Forwarden die handel 🙂

(om ze te openen moet je op de namen van de dames klikken nvdr)

4 gedachtes over “Drie ted talks die iedereen moet zien (volgens mij)

  1. De growth en fixed mindset. Vorige maand voor het eerst tegen gekomen op een bijscholing. Heel interessant inderdaad!! Bedankt voor je fijne tips 👍

    Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

