Hilarische uitspraken van onze kleinste

Ons ongewild aan het lachen krijgen, onze kleinste (4 jaar) is daar sterk in. Bij deze laat ik jullie meegenieten:

  • Vlak voor de vakantie komt hij vol trots naar mij en trekt me mee naar de auto: “kijk mama ik kan met een steen op je auto tekenen”. Klein flipmomentje gehad toch wel. En ja hoor, de tekening is permanent 😬
  • “neen, ik wil niet in de douche, daar regent het altijd!!”
  • voelt het hoopje vet net boven de tailleband van mijn broek en zegt opgetogen: “oh mama, hier heb je ook borstjes!”
  • bij het spelletje Actionary doet zijn zus een olifant na. Nadien is het ons manneke zijn beurt die eveneens een olifant nadoet. Je weet wel, met een arm door de andere arm dat dan een slurf is enzo. Dus wij zeggen “een olifant!”. “neen!!” roept hij verontwaardigd “een poehoes!!!” Hij knijpt zijn oogjes dicht en zegt gewichtig “een stoute poes”.
  • Zijn oudere broer vraagt naar het Spaanse woord voor Tsunami, waarop ik “Tsunami” antwoord. Onze kleinste imiteert dit en stelt dezelfde vraag. Waarop ik hetzelfde antwoord. Zo gaat het even door waarop hij wat boos wordt en zegt, nee mama, “spaans voor TSUNAMIHI!!!!!”. Ik antwoord niet en hij denkt even na en vraagt dan heel liefjes “zal ik een tip geven?” Iets wat hij ook al vaak heeft gehoord in andere spelletjes. Super verbaast dat hij dat concept begrijpt antwoord ik “goed idee!”. Waarop het manneke rechtstaat en mij met de tip van zijn schoen een schopke geeft. Ik kwam niet bij van het lachen.
  • “Om te slapen moet je schaapjes tellen” vertelt zijn papa hem. Waarop ons manneke bedenkelijk kijkt en dan gaat van “schaap… schaap… schaap…”

3 gedachtes over “Hilarische uitspraken van onze kleinste

    • Ja, ocharme den oto. Het is ook dat hij echt fier was op zijn “vonst” met blinkende oogjes en dan mijn reactie zag en die mooie oogskes vol tranen. En toen dacht ik: “het is ook maar nen oto eh…” zo gaat dat dan

      Like

Ik lees jullie reacties met veel plezier!

